Ing. Aleš Kmoníček, generální manažer

v rubrice „Ptejte se“ Vám rád odpovím na veškeré Vaše dotazy, které se týkají činností v rámci našeho klubu. Nebráním se kritice ani připomínkám, žádám Vás jen o to, aby jednotlivé otázky byly psány slušnou formou – na všechny takové skutečně velmi rád odpovím. Pokud budou dotazy obsahovat osobní útoky a vulgarizmy, budou redakcí smazány.
Podpora fanoušků je pro klub velmi důležitá a věřte, že děláme vše pro to, aby se v Hradci Králové dál hrál kvalitní hokej na co nejvyšší možné úrovni. Rovněž děláme vše pro to, abyste Vy, fanoušci, byli spokojeni. Děkuji Vám za Vaši podporu. Těším se na úspěšnou hokejovou sezónu a přátelskou komunikaci.
Technické otázky prosím směřujte na redakci webu.
Vyvarujte se prosím pokládání stejných otázek nebo těch, které již byly zodpovězeny. Děkuji.
S úctou
Ing. Aleš Kmoníček,
generální manažer klubu Mountfield HK, a.s.
K položení dotazu je nutná registrace, pro kterou platí stejná pravidla jako v případě diskuzního fóra. Prvním krokem je základní registrace, platná po všechna fóra webů eSports.cz, následně je třeba zaslat autorizační e-mail se zvolenou přezdívku na adresu redakce@mountfieldhk.cz. Pokud jste se již dříve zaregistrovali v diskuzi, své údaje můžete okamžitě používat i v této sekci.
můžu se zeptat, proč jste nevyužili služeb Jakuba Kanii, který měl do Hradce vyřízený střídavý start, ale do hry nenaskočil a tak odešel do Třebíče? Děkuju za odpověď. S přáním pěkného dne Marek Hedbávný, Třebíč.
Odpověď:
Dobrý den, Jakub Kania neměl vyřízené SS do HK. Byl zde pouze na zkoušce v rámci přípravných utkání. Poté (na začátku sezony) jsme měli obránců dostatek, tak ho Třinec napsal na SS do Třebíče.
zcela netradičně položím dotaz, resp. spíše polodotaz-názor zde, protože je zcela za moji osobu a nemá nic společného s Fanclubem.
Dle Vaší minulé odpovědi stojí vytopení stadionu cca 15000,- ,jinak řečeno vytopení by zaplatilo 250 platících diváků navíc. Otázka tedy stojí, přineslo by to 250 diváků???
Já se třeba domnívám, že spolu s dalšími akcemi nejspíš ano a i těch 250 možných diváků navíc by stálo při současných návštěvách za pokus do toho naplno jít i v počasí jako je nyní.
Někteří na fóru těchto stránek tvrdí, že je naprosto jedno, jestli se bude, nebo nebude topit a srovnávají to s podmínkami jinde. Jistě proti třeba Benátkám tady máme až luxusní teplo, nicméně tato ”aréna” a ”plechovka” v Benátkách to je opravdu něco jiného, stejně tak i možnosti dalších aktivit obyvatel HK vs Benátek a dalších.
Jednou, a samozřejmě tou nejlepší cestou jak nalákat diváky jsou ambice a cíle obdobné jako má například Chomutov a Ústí. Nicméně, to je zatím pro HCHK finančně nereálné a stavění vzdušných zámků by naopak vedla ke zcela opačnému efektu. Jsem tak za sebe raději, že odpovídáte ve finančně reálných mezích našeho klubu.
Další cestou je udělat ze zápasů záležitost pro celé rodiny. Docílit, aby pokud jeden člen rodiny chodí pravidelně na hokej měl důvod s sebou vzít i ostatní členy rodiny, kteří nejsou tak zapálení. Vidím zde postupně kroky a snahu, které jdou dle mého tímto správným směrem. Jednoznačně se zlepšilo občerstvení, dle posledních zápasů se zdá, že i doprovodné soutěže začínají mít zajímavější partnery a tím i ceny - jen by to chtělo vymyslet něco nového než střelbu na bránu a zejména jinou metodu výběru soutěžících, sleva pro rodiny, dnešní Mikuláš, atd... To vše je pěkné a pokračujte v tom a zlepšujte, ale pokud to nepodpoříte i prostředím ve kterém se nebudou rodiče bát ze zdravotních důvodů vzít děti na stadion, asi to moc takových diváků navíc nepřinese.
Možná zrovna nyní při dnešní akci řeší dilema zda jít či nejít na zápas s dětmi více rodičů než myslíte...
Odpověď:
Dobrý den, děkuji za Váš názor. Nelze zcela jednoznačně říct, že nám 250 diváků "zaplatí" topení, jelikož není jednotné vstupné apod. Jinak se snažíme nalákat fanoušky na různé akce, ale nejde to tak rychle, i když sháníme partnery, resp. ceny "kde se dá". O snaze zřídit dětský koutek jsem již psal, teď řešíme, jak u koutku zajistit vyšší teplotu atd.
Odpověď:
Dobrý den, zcela přesné vyčíslení nákladů na vytopení haly mi neřekli ani zástupci ABD, nicméně se tyto náklady na jeden zápas pohybují v průměru cca 15 tis. Kč v závislosti právě na venkovní teplotě.
Odpověď:
Dobrý den, troufám si tvrdit, že dnešní předání malého symbolického dárku našim fanouškům proběhne v jiném duchu a ihned při vstupu fanouška přes turnikety.
Odpověď:
Dobrý den, přeji hezký víkend.
Já jsem s vaší prací spokojen a když se bodově občas nedaří, tak se nedaří...
Doufám, že v následujících týdnech se povezeme na vítězné vlně :)
Vytáčí mě, když tu vidím ty rádoby kritiky!
Mám jednu otázku... Jak se hráči vejdou do kabiny, když jich tu máme v soupisce napsaných tolik? Nebo jich tam chodí jen 20?
a ještě mě zajímá, jakto, že máme 4 hráče s číslem 92?
Odpověď:
Dobrý den, v kabině máme samozřejmě menší počet hráčů, cca 25. Na soupisku uvedenou na webu jsou zapsáni všichni hráči, kteří letos za nás nastoupili. Vzhledem k omezenému počtu vyrobených dresů se stane, že dres (např. s číslem 92) oblékne postupně v několika zápasech více hráčů. Na tomto dresu se postupně pouze mění jmenovky, které pro občas nastupující hráče necháváme vyrobit.
S Jakubem Čechem jsem to asi skutečně lehce vytrhl z kontextu, ale to nebyl úmysl, dost je obdivoval hráče, že to vloni v Táboře dohráli se ctí.
Mimochodem, nebylo by obecně lepší, aby se hokej na úrovni 1.ligy zpoloprofesionalizoval (hrozné slovo a možná i hrozná představa)... Ale máme na to? Občas jde v TV florbal, tam se hraje ”za párek” a přitom fandové i tak chodí, zápasy mají úroveň...Přece 200 diváků v Kadani a 40 profíků na ledě nedává žádný smysl...
Jinak si vážím vaší práce, obdivuji, že jste schopen si v tom kalupu a shonu najít čas na odpovědi.
Odpověď:
Dobrý den,
o ambicích našeho klubu tady bylo napsáno mnoho. Obecně lze říct, že chceme hrát na špici první ligy, ale při stanovování cílů na letošní sezonu jsme brali v potaz objektivní skutečnosti vztahující se k této sezoně. Věříme však, že další sezona při stabilizaci mužstva (sportovní i ekonomické) bude ještě lepší a budeme se opravdu "motat" na semifinálových pozicích. Dělám v klubu řadu věcí, konkrétně karty partnerům nepředávám, ale ve V.I.Pu se pohybují lidé z firem, které jsou našimi partnery. Takže opravdu nevím, koho konkrétního máte na mysli. Také jsme letos stanovili určitou hranici reklamního plnění, od které jsou V.I.P. karty vydávány. Možná, že v budoucnosti se bude muset I. liga zpoloprofesionalizovat, nebo se to alespoň bude týkat některých týmů.
dotázek směřuje dost zeširoka, ale v podstatě v něm jde o samou vizi klubu. Je někde stanoveno,či určeno, pro koho se hokej (myšleno „A“ mužstvo) dělá? Diváků mnoho nechodí a ani přínos ze vstupného asi není takový, že by to významněji stálo za řeč (vyjádřeno například na cenu jedné hokejky či nože, od čehož se obého něco za zápas zničí...). Reklama pro město jako pro vlastníka taky nelze vyčíslit (pokud by bylo co vyčíslovat), smysl pro turistický ruch má asi více divadelní festival, divadlo Drak, kvalitní výjezd filharmoniků do zahraničí. Nebo se to celé realizuje v podstatě z městských peněz k tomu, aby pak hokejisté, až budou hrát za chudší klub měli naspořeno (viz odpovědi Jakuba Čecha) a aby si mohli realizovat své automobilové sny a představy? Nebo se to celé dělá jako bonbónek a hračka pro „hochy, co spolu mluví“ (modří už vědí), kteří si ve VIP „honí“ triko, aniž by bylo jakéhokoli důvodu k tomu, aby kartu měli (mimochodem, jaký je prosím podíl karet pro sponzory, kteří jsou pro klub skutečně VIP (velmi důležité osoby) a politiků a ostatních parazitů (bývalí politici, kteří jsou VIP jenom proto, že spolu mluví, úředníci, kteří i přes důležitost svých rozhodnutí by se neměli nechávat jakkoli kartami korumpovat a měli by si jako fandové zakoupit lístek a pak párek a limču, když mají hokej tak rádi).
Je mi samozřejmě jasné, že Hradec Králové je velké město ve státě, kde hokej patří mezi top sporty, takže by byla ostuda mužstvo nemít... Ale už několik let mi přijde značně podivné, že mnohé kluby v Čechách (a na Slovensku) vlastní města (na Slovensku je ještě hůř, tam jde i o extraligové kluby). Má takovéto fungování profi sportu smysl? Mám totiž zato, že to klub nemůže nikam dál posunovat (tím samozřejmě nemyslím, že v případě soukromého vlastníka bychom byli v dubnu v extralize, nebo šli v pátek na Litvínov). Peníze totiž při městském vlastnictví zpravidla připlují, vypomůže město, člověka ze soukromé sféry na marketing není možné sehnat, resp. zaplatit, divácký potenciál zde sice asi i je (viz návštěvy play-off pár let nazpět, ale pravděpodobnost takových návštěv je asi taková, jakože se z mumií v klatovských sklepích rozšíří do města středověký mor). Takže, pro koho se to celé dělá? Nahoře jsem psal, že v dotazu jde o áčko, ne o mládež, tam je role hokeje jiná, tam je to bez diskuze. Teď mě samozřejmě jedna vize, role napadá - příklad pro onu mládež, ten je jasný, ten tedy rozebírat nemusíte, pokud je to onen cíl. Ale pokud tomu tak je, tak je to dost drahé.
Děkuji za odpověď, přeju hodně úspěchů
Odpověď:
Dobrý den,
sice jste mi položil několik otázek, ale zároveň jste si na ně odpověděl, resp. jste odpovědi zmínil. K Vašemu zhodnocení uvedu jen pár svých postřehů.
Hokej se hraje (ten hradecký nevyjímaje) pro diváky, návštěvnost je v tomto případě věc druhá, nikoliv však nedůležitá. Dále hokej slouží k určité propagaci daného města. Vám to sice nepřijde, ale minimálně hokejová (i fotbalová) veřejnost v ČR Hradec Králové jako takový vnímá a něco o něm ví. Dalším důležitým prvkem profesionálního klubu je výchova mládeže, na které se v HK intenzivně pracuje a práce s mládeží se zlepšuje. Já sám prosazuji názor, že zdravý a dobrý klub se pozná podle mládeže. K tomu by mělo být kvalitní "A" mužstvo, aby všichni ti kluci měli nějakou motivaci. Navíc většinou "A" mužstvo nejvíce reprezentuje navenek samotný klub.
Příjem ze vstupného tvoří obecně v ČR a ve sportu velmi malou, nepatrnou část rozpočtu, samozřejmě až na pár výjimek.
Vyjádření J. Čecha je vytrženo z kontextu a bylo myšleno jinak (především ve vztahu k Táboru, kde hráli více než rok bez peněz), obecně se hráči v této soutěži nemohou finančně zabezpečit, ale někteří se mohou slušně živit.
V.I.P. karty dostávají partneři dle výše jejich sponzorského (reklamního) příspěvku.
Co se týká podpory města - bez této podpory dnes nemůže fungovat téměř žádný sportovní klub. Shánění sponzorů je v dnešní době stále složitější, ještě více však získat partnera, který zabezpečí z větší části rozpočet klubu. V tomto směru je, bohužel, zajímavější artikl fotbal, kde máte šanci, že vychováte hráče, kterého za miliony prodáte jinam. To se, bohužel, v hokeji, díky současné legislativě, stát nemůže. Maximálně prodáte hráče pod smlouvou do Ruska za několik milionů, ale to je pouze případ extraligových klubů.
Jinak Vám děkuji za přání.
Předem se chci omluvit za kritiku ”vašeho” vedení klubu.
Otázka č.1
Chtěl bych se zeptat co hodláte udělat pro zlepšení návštěvnosti zápasů a zároveň vnímání hradeckého hokeje u občanů Hradce Králové?
Otázka č.2
Přijde vám, že ”marketingové” oddělení HCHK funguje správně?
Návrh:
Určitě se všichni schodneme, že lidi nechodí na hokej s pocitem
brzkého postupu Hradce do extraligy v nejbližších letech, byť bychom ho tam všichni rádi viděli. Osobně si myslím, že lidi chodí na hokej, aby se bavili, odreagovali se od svých stresů a problémů a pobavili se nejen hokejem. Zkusím vám popsat pár mých ”zážitků” z ligových domácích utkání Hradce:
Parkování: Před stadionem parkují všichni jak chtějí a pak neumí ani vyjet autem, výsledek... poškrábaný vůz od špatně zaparkovaného auta.
Občerstvení = párek nevalné chuti (proč nemůže být občerstvení jako na fotbale.. zkrátka kvalita a výběr je příšerný!!
Přestávková soutěž: proboha, proč musí děti vyhrát 5kg cibule nebo brambor na hokeji? (co třeba soutěž.. Staň se na jeden zápas VIP = Skybox, setkání s hráči).
Nebudu ani dál radši rozebírat představení mediálních partnerů (rádia) a jejich kroužení ojetými auty viz Rádio Hey..
Dále střelba na bránu z půlky hřiště? co vymyslet něco netradičního?
Děti v ochozech? byl jste se někdy podívat o přestávce co dělají malé děti? hrajou si tam fotbal.. proč jim nevyrobíte branky třeba, nebo nějakou jinou zábavu.. ať se tam baví.. přijde více rodičů s dětmi..
Propagační předměty:
1. Podíval jste se jak prodává eshop s propagačními věcmi? resp. jakou hrůzu nabízí?
2. Pokud chcete prodávat tyto věci, tak základ je mít obchod, kde si je můžou lidově řečeno osahat.. tzn.. vaše prodejna na zimáku před pokladnami není zrovna efektivní v prodeji.(sortiment, kvalita a způsob prodeje)
Chtěl jsem vám otevřít oči při řešení zlepšení návštěvnosti.
Zlevněné vstupné nikoho nepřitáhne, pokud tým nemá ambice postupu,ale pomůže jen zábava okolo hokeje a ulehčení rodičům s dětmi.
Každopádně vám držím palce, ale pokud se nezlepší výsledky týmu, tak návštěvnost půjde dolů i těch nejvěrnějších..
Myslím, že vaše krédo by mělo být vše pro diváka!
Mohl bych vám dát ještě rady ohledně sponzorů apod.. ale myslím,že toho máte na přemýšlení už dost..
Hodně štěstí..
Martin
Ještě poznámka: chápu, že toho máte na starosti dost,ale měl byste si pořidit člověka k sobě, co tyhle věci bude zlepšovat a starat se výhradně o tuto péči o diváky.
Bude to mít hned několik výhod:
Více diváků, snadnější způsob shnánění sponzorů, lepší volební výsledky pro vedení města a snadnější obhajobu vedení města před voliči ohledně výdajů na hokej a mohl bych pokračovat, třeba více nových žáčků co se dají na hokej..
vše je o divácích, ne jen o výsledcích... !!!
Odpověď:
Dobrý den,
1) neustále zlepšovat marketing, zastabilizovat "A" mužstvo, dohlédnout na to, aby všichni, kteří pro klub pracují, dělali svoji práci na min. 100%.
2) pracuje v rámci svých možností, ale určitě máme stále co zlepšovat.
Pár postřehů k Vašim poznámkám:
- parkování jsme poprvé v letošním roce vyřešili v rámci legislativních možností, tj. v den utkání je od určité hodiny zákaz parkování na parkovišti před hlavním vchodem kromě návštěvníků utkání - víc pro to nemůžeme udělat. Navíc jsme dohodli pro fanoušky parkování před Univerzitou.
- Váš názor na občerstvení nesdílím, již několikrát jsem si došel pro klobásu a byla výborná. Je to samozřejmě věc názoru.
- v přestávkových soutěžích se pokusíme něco vymyslet. Představení partnerů na ledě je závislé na jejich představách prezentace a především na našich technických možnostech.
- zřízení jakéhosi hracího koutku plánujeme, ale má to svoji časovou posloupnost. Navíc ochoz slouží i k jiným věcem, než-li na hraní, takže budeme muset tyto věci skloubit.
- stánek s propagačními předměty není náš, má ho pronajata soukromá osoba. Zkuste případné nedostatky nebo Vaše návrhy na zlepšení říct přímo někomu ve stánku.
Děkuji za Váš názor. Nemyslím si, že potřebuji otevřít oči, o Vámi diskutovaných tématech mám přehled, i když vím, že je určitě co zlepšovat. Snažíme se posílit marketing o schopného člověka, spolupracujeme v tomto směru se specializovanou firmou, ale sehnat nějakého odborníka, který by chtěl pracovat v našem oboru a kterého si můžeme dovolit, je velmi těžký úkol a zatím se nám to nepodařilo. Pokud o někom takovém víte, budeme rádi, když nám poradíte nebo se ozve mailem na naše marketingové oddělení. A i když si diváků vážím a domnívám se, že se pro ně snažíme dělat maximum, tak bude z jejich strany stále s něčím nespokojenost. Náš cíl však je, aby těch nespokojených diváků a nedostatků bylo co nejméně.
co říkate na dnešní výkon kapitána Martina Koudelky?
Děkuji
Odpověď:
Dobrý den, konkrétní výkony nechci podrobněji hodnotit. Do optimální herní pohody nám ještě kus chybí, ale důležité je, že jsme v posledních zápasech bodovali.