Diskuzní fórum

Pokud chcete diskutovat, prosím přihlaste se, nebo si vytvořte nový účet.
Filtr: výpis příspěvků ze dne "2024-4-12" |  vypnout filtr
 
<123
Na svazu to je bordel neskutečnej, šišlavej Álois je něco jako Bureš tvl, chce se mi z těch zatuchlejch estébáckejch kreatur blejt.
Hlavně že uplácí kluby z dotací na MS.
Tak buď je potřebuje - klubům nic a vše pro repre, nebo je nepotřebuje a svaz ať si dává komu chce, co chce, ale za svý.
Stadion do toho.
(a to vše 35 let po revoluci, holt je to ještě málo, možná děti mých dětí)
Škoda, že tak jako se píská v semifinále se nepískalo už od začátku play off, mohli jsme tu Spartu klepnout my
12.04.2024, 06:54
Doufám ze je to cele jako kopírovat v pátek ráno je pro mě vyšší level🤣
12.04.2024, 06:53
K tomu Řezníček popsal své zkušenosti ze svazu ještě za Hadamczikova vládnutí: „Vládnou tam metody StB. Zaměstnancům svazu se kontrolují telefony. Vyjedou jim výpis, s kým mluvili, a udeří na ně: Proč jsi mluvil s tímhle člověkem? Tys mu dával informace? Je to prostředí pod diktaturou jednoho člověka.“

Hráče chci chránit. Rulík vypráví o skladbě kádru, z NHL veze dobré zprávy


Několik lidí, s nimiž redakce mluvila, odhaduje, že Hadamczik má výhru ve volbách už nyní jistou, záležet bude především na složení výkonného výboru.

Dědek prohrál hlasování

Ale velká bitva o moc se neodehrává jen na svazu, před týdnem si své vedení volila také Asociace profesionálních klubů. Vážný zájem o důležitou roli měl například majitel Pardubic Petr Dědek, jenže natřikrát neuspěl.

Nejdřív se na poslední chvíli stáhl z duelu o post prezidenta, takže zvítězil Jan Tůma z Mladé Boleslavi. Pak Dědek prohrál souboj o post viceprezidenta s třineckým nominantem Prokopem Benešem a nakonec neuspěl ani jako řadový člen.

Petr Dědek při debatě během voleb nového šéfa českého hokeje.
Petr Dědek (vpravo) v družném rozhovoru s novým šéfem českého hokeje Aloisem Hadamczikem.
Majitel pardubického Dynama Petr Dědek
Prezident Českého hokeje Alois Hadamczik.
9 fotografií
Je to už podruhé, co Dědek, Hadamczikův spojenec, nedostal od extraligových klubů důvěru. Napoprvé podlehl v boji o marketingová práva na extraligu a prohrál souboj s agenturou BPA.

Teď zdroje iDNES Premium mluví o tom, že by mohl zkusit v červnu kandidovat právě do výkonného výboru svazu. A rozhodně nebude sám.

Jedenáctičlenná vládnoucí skupina by se mohla po dlouhých letech významně obměnit.
12.04.2024, 06:52
Využijeme ho na chod klubu. Jako kupování hlasů to určitě nevnímám, protože znám situaci. Je dobře, že svaz, který teď sehnal neskutečné množství peněz z marketingu, podporuje kluby, potažmo celé hokejové hnutí právě tímto způsobem.“


A není sám.

Hadamczikův dárek klubům za 55 milionů. Schová ho za propagaci MS


Jenže kolik vlastně ona prezentovaná propagace šampionátu ve skutečnosti stála?

Svaz veřejně prezentoval, že týmy z druhé ligy dostanou půl milionu, každý z první ligy milion a extraligové celky každý po dvou milionech.

Ovšem návrh smlouvy, který má iDNES Premium k dispozici, mluví o třech milionech pro kluby z nejvyšší soutěže. A Sparta potvrzuje, že se svazem uzavřela smlouvu právě na tři miliony.

Na vysvětlení není čas

Svaz i Asociace profesionálních klubů, která extraligu řídí, dostaly možnost tuto nejasnost vysvětlit.

Ředitel extraligy Martin Loukota poznamenal: „Všechny kluby by měly za propagaci MS získat stejnou částku. Její výše je interní záležitost smluvního vztahu jednotlivých klubů a svazu.“


Ředitel hokejové extraligy Martin Loukota
A svaz na otázky zaslané minulý pátek reagoval s tím, že prožívá časově náročné období a odpoví, jak to bude možné. Do vydání textu ale odpovědi nezaslal.


Nelze tak vysvětlit nesoulad, proč se oficiálně prezentovaly dva miliony korun pro každý extraligový klub, přičemž někdo dostal miliony tři, jak ostatně zněl původní návrh smlouvy.

Samotná propagace mistrovství světa na stadionech působí skromně. Klub o přestávce pustí na kostce zhruba půlminutový videospot beze slov, který by měl šanci upoutat pozornost těch, co náhodou zůstali sedět na místě a nešli si koupit občerstvení.

Hra o stamilionové dotace: jakou roli má hokejové MS ve volbě šéfa svazu


Jeden mantinel – v mnoha případech ten, který z pohledu televizních kamer zůstává divákovi skrytý – je oblepený slogany „srdce do hry“ spolu s logem Mezinárodní hokejové federace (IIHF).


Občas se přidá příspěvek na sociální sítě. A tím to většinou končí. Za to přišlo do klubů zhruba 60 milionů korun. Dávno předtím, než svaz může spočítat, jak dopadne nákladné mistrovství světa, jehož zorganizování vyúčtoval na 900 milionů korun, pročež požádal o 310 milionů dotací z veřejných peněz.

Komu jsi volal?

A jen chvíli před červnovými volbami, kdy bude hokej hlasovat jak o prezidentovi, tak o kompletním složení výkonného výboru. Tedy o jménech, které další čtyři roky povládnou českému hokeji. Současného prezidenta Aloise Hadamczika dosud oficiálně vyzval jen bývalý ředitel sportovního úseku svazu a ředitel extraligy Josef Řezníček.


Bývalý ředitel hokejové extraligy Josef Řezníček
Toho iDNES Premium minulý týden oslovilo, neboť právě on veřejně promluvil o tom, že si svaz zmiňovanými příspěvky za propagaci kupuje hlasy klubů.
12.04.2024, 06:50
Miliony za hlas do voleb? Proč v extralize nedostali za propagaci MS všichni stejně
Robert Rampa Robert Rampa
9. dubna 2024 7 Premium
Hokejový svaz se už na podzim rozhodl zaplatit okolo šedesáti milionů za to, že české kluby na zimních stadionech pomohou s propagací květnového mistrovství světa v Praze a Ostravě. V hokejovém prostředí toto rozhodnutí od samého začátku vytvářelo pochyby a nejasnosti. Má smysl za takové peníze lákat fanoušky, kteří o sportovní události roku dávno vědí?
Neměla by se raději oslovit širší veřejnost? A nesnaží se tím současný prezident svazu Alois Hadamczik zavděčit šéfům klubů před červnovými volbami?

Svědectví iDNES Premium navíc nasvědčují tomu, že kluby zjevně nedostaly stejnou prezentovanou částku. Oficiálně měly extraligové týmy inkasovat dva miliony, jenže třeba Sparta tvrdí, že obdržela miliony tři.

Za nablýskanými kulisami hokeje probíhá zuřivý boj o moc. A o reklamu mistrovství světa zase tolik nejde. Což ostatně potvrdili sami zástupci svazu, když na podzim uvedli, že „propagace šampionátu je pouze formální označení titulu, jak peníze do klubů dostat“.

Dokládá to i skutečnost, jak ona propagace na stadionech vypadá.

Konsekvence samozřejmě mohou svádět k myšlenkám, že svaz má zájem se před volbami prezentovat vůči klubům v co nejlepším světle.
Jakub Dlouhý
člen představenstva HC Sparta Praha

Kupování hlasů, nebo ne?

„Jsou to pro nás peníze v podstatě zadarmo,“ poví pod příslibem anonymity zástupce jednoho z extraligových klubů. I další se omluví z oficiální odpovědi a pokývne: „Ano, vnímáme to jako snahu koupit si náš hlas.“

Na záznam odpoví jen dva oslovené kluby. „Finance získané na základě podepsané smlouvy mezi Spartou a svazem mají přesný účel. Konsekvence samozřejmě mohou svádět k myšlenkám, že svaz má zájem se před volbami prezentovat vůči klubům v co nejlepším světle,“ řekne Jakub Dlouhý, člen představenstva Sparty.

Nejlepší účet je zadarmo? Samozřejmě.

Najdete kluby, které berou finanční příspěvek čistě obchodně. Každá koruna dobrá, nicméně druhým dechem dodají, že je miliony nepřesvědčí o tom, aby oni hlasovali ve prospěch stávajícího prezidenta Hadamczika.


Aleš Kmoníček
Názory se ale napříč republikou liší a významná část klubů peníze oceňuje. „Příspěvek dva miliony korun na propagaci mistrovství světa vítáme,“ poví Aleš Kmoníček, generální manažer Hradce Králové a člen výkonného výboru svazu. „Využije
Zobrazit od data:
Počet příspěvků na stránku:

Zaregistrujte si své uživatelské jméno a nikdo se za vás již na fóru nebude vydávat! Základní registrace je zdarma.

Jsou diskuse vaším denním chlebem? Pořiďte si profi-registraci s vlastní ikonkou, prohledáváním dalšími službami. To vše jen za jednu SMS! více o profi registraci.

 
  • Pro přispívání do diskuzního fóra je kromě základní registrace nutné zažádat o povolení Vaší přezdívky. Jste-li již registrovaní, autorizační e-mail s přezdívkou, kterou jste zvolili při registraci, odešlete na e-mailovou adresu redakce@mountfieldhk.cz. Heslo pro přihlášení na diskuzní fórum v e-mailu neuvádějte.
  • Chcete-li udělat nový řádek, stačí zařádkovat enterem, netřeba používat html tagy.
  • Děkujeme, že se zde na fóru budete chovat jako slušní lidé.
    Redakce si vyhrazuje právo mazat vulgární, urážlivé nebo nesmyslné příspěvky, stejně tak příspěvky obsahující osobní útoky. V krajním případě pak odepřít přístup uživateli.