Diskuzní fórum
Pokud chcete diskutovat, prosím přihlaste se, nebo si vytvořte nový účet.
11.07.2025, 12:51
Ona na to nebude asi úplně objevná odpověď. Ode všeho něco. Lidé, jak píše Whitedog, zlenivěli. Ale je třeba dodat, že svým způsobem i ti, kteří nesedí jen doma u tv. Chtějí komfort. Tím se dostáváme např. k zbytečně velkému počtu míst na stání, o které už není takový zájem.
Pak tu je konkurence. Ve městě v podobě návratu Votroků, na hokejovém poli zde existuje dravý soused. Nejvyšší návštěvy na hokeji byly době naprosté bezvýznamnosti fotbalu a úpadku sousedů.
Je zde i problematika šíře fanouškovské základny. Ta se se tvoří ideálně kombinací historické a aktuální úspěšnosti. Základna se zároveň tvoří generačně. A klub, který nejvyšší soutěž hraje stabilně až v poslední dekádě ji má pravděpodobně užší, respektive ji rozšiřuje o větší počet mladých až v době, kdy patří do extraligy. Je to tak běh na dlouhou trať. Fotbal pro změnu v tomto bojuje s trochu jiným fenoménem. Hodně lidí zde historicky fandí pražským klubům.
A poté je tu i onen možná někým přeceňovaný a také jinými naopak podceňovaný marketing. Žijeme v 21. století, v době konzumu. Sportovní kluby se musí umět prodat, dostat potenciálním zákazníkům do hlavy. Je to show, je to cirkus. Část populace reaguje na podněty. A čeho si nevšimne, to není. Jenže i propracovaný a cílený marketing stojí, jako téměř vše, dost peněz.
Pak tu je konkurence. Ve městě v podobě návratu Votroků, na hokejovém poli zde existuje dravý soused. Nejvyšší návštěvy na hokeji byly době naprosté bezvýznamnosti fotbalu a úpadku sousedů.
Je zde i problematika šíře fanouškovské základny. Ta se se tvoří ideálně kombinací historické a aktuální úspěšnosti. Základna se zároveň tvoří generačně. A klub, který nejvyšší soutěž hraje stabilně až v poslední dekádě ji má pravděpodobně užší, respektive ji rozšiřuje o větší počet mladých až v době, kdy patří do extraligy. Je to tak běh na dlouhou trať. Fotbal pro změnu v tomto bojuje s trochu jiným fenoménem. Hodně lidí zde historicky fandí pražským klubům.
A poté je tu i onen možná někým přeceňovaný a také jinými naopak podceňovaný marketing. Žijeme v 21. století, v době konzumu. Sportovní kluby se musí umět prodat, dostat potenciálním zákazníkům do hlavy. Je to show, je to cirkus. Část populace reaguje na podněty. A čeho si nevšimne, to není. Jenže i propracovaný a cílený marketing stojí, jako téměř vše, dost peněz.
30.06.2025, 14:25
Radil je nebo byl výborný hokejista. A v tom tkví zásadní otázka, zda jím ještě je. Střela a určitá hokejová chytrost se nezapomíná. Jenže je k ní potřeba i rychlost. Rychlobruslařem nebyl nikdy, loňská sezóna už byla poněkud varovná. Především proto ho vedle propustili. Pokud to ubruslí a bude mít motivaci, může být přínosem. Pokud ne, tak to může být na poměry MHK docelá drahý špás.
20.06.2025, 22:25
Problém spočívá v tom, že opravdu špičkové cizince stejně opět budou podepisovat opět ti bohatí. I agenti Finů, Kanaďanů vědí, kdo zde platí nejlěpe.
20.06.2025, 13:30
Alternativní logo přece nemusí znamenat rebranding. A pokud by se jednalo jen o minimální úpravu stávajícího loga, ani by to moc nestálo. Nic dalšího by nemuselo vůbec měnit.
11.06.2025, 20:11
Ono asi záleží na tom, jak dlouho Kalina bude na marodce. Jestli jen na podzim, tak by nějaké krátkodobější hostování, mohlo být i výhodné. Neříkám, že zrovna z PCE, ale pokud se vrací Musil do Třince, tak budou mít i tam docela přetlak.
Otázka zní, kdo je v potřebné extraligové kvalitě a přiměřené ceně k dispozici. Sáhodlouhý seznam to nejspíše nebude. Příchod dalšího cizince asi není pravděpodobný.
Otázka zní, kdo je v potřebné extraligové kvalitě a přiměřené ceně k dispozici. Sáhodlouhý seznam to nejspíše nebude. Příchod dalšího cizince asi není pravděpodobný.
09.06.2025, 19:20
GM v dopise permanentkářům píše: ,,Mohu Vám rovněž slíbit, že do začátku soutěžního ročníku ještě přivedeme zkušeného, kvalitního a produktivního útočníka.”
06.06.2025, 10:34
Čistě faktograficky v tučnějších letech vlády ing. Schöna zde byla semifinále dvě, finále CHL a dvě účasti na Spengler Cupu. A lze dodat, že Prezidentského poháru a finále se docílilo ještě v době, kdy byl prezidentem klubu. Odešel v květnu 2023.
05.06.2025, 20:39
Je to tak, Forman nechtěl z Prahy, prý měl hezkou nabídku z Drážďan, ale neměl zájem. Mimochodem, podle Ryšavého ze SZ má další odpadlý sparťan Sobotka u pana DDReal 350 měsíčně.
05.06.2025, 10:41
Oceňuju tvou odvahu mluvit za Hradečáky. Asi znám i nějaké jiné a ti to vidí poněkud jinak. Ideálně si přejí prosperitu fotbalu i hokeje, avšak zdaleka ne všichni si např. mohou nebo chtějí koupit permanentku na oboje. A tak mají jednu permanentku a na druhý sport kupují vstupenky nárazově. A u lidí, kteří nejsou výlučně hokejoví nebo naopak fotbaloví, může být pověstným jazýčkem na vahách viditelnost, co je zrovna v v kurzu a o to se stará marketing. Ten navozuje náladu a trend v "boji" o fanouška ve stotísícovém městě. Já třeba slýchávám povzdech, proč, když za čtyři sezóny po pandemii třikrát v základní časti Stadion skončil v top4, není víc vidět, proč se to nesnaží více prodat a podobně. Třeba faceliftem. Postupně ho dělají všechny kluby v extralize, protože přiláká pozornost, potenciálně zvýší zájem o merch. Dávno neplatí, že stačí hrát dobře a lidi přijdou. Ono se lze podívat do statistik návštěvnosti před covidem a po covidu. Stadion není jediný klub, který se ještě nedostal na předcovidová čísla, ale bohužel je jediný, který je přitom sportovně kontinuálně úspěšný. To není laciná kritika, to je věc k zamyšlení. Že z té sportovní úspěšnosti by se snad dalo získat více. Pozornosti, fanoušků a snad i partnerů. Že vedle jádra fandů, kteří nalákat nepotřebují, jsou tady i ti potenciální, které je třeba lákat a také je, ať se to komu nelíbí, klub potřebuje. A já zároveň netvrdím, že je to lehký úkol, naopak. Je to spíše povdechnutí. Kvalita stojí bohužel peníze a to i v marketingu a uvědomuju si, že jich není moc. Uvědomuju si prostou realitu, že jsou v soutěži bohaté kluby, které mají peníze jak na jmennou kvalitu v hráčském kádru, tak na marketing, což je ona ideální kombinace. A dva takové kluby jsou nedaleko a oba jsou v oslovování fandů dost úspěšné. Uvědomuju si limity stadionu, ale to se tak změnily preference lidí v pohodlí, že před pandemií třikrát průměrná návštěvnost překonala 5000 a dnes je 4450, což znamená 12. místo v extralize? Aby bylo jasno, já oceňuju práci GM a především hlavního trenéra, kteří dokážou sportovně prohánět movité, jen zamrzí, že se z toho nedaří vytřískat více, i když chápu, že to není vůbec lehké. To je ode mne v okurkové sezóně všechno.
04.06.2025, 21:47
A nový majitel vyšší budget na marketing ponechá, ne-li ještě zvýší, protože bude chtít být jasnou sportovní jedničkou v Hradci.
27.05.2025, 19:18
Šcerbak měl smůlu především na dobu. Měl krátkodobé vízum a s ohledem na to, že od vypuknutí války uplynulo pár měsíců, bylo prakticky jasné, že mu dlouhodobé vízum stát nedá. Například ruský brankář Žukov zde působí dodnes, protože ono potřebné vízum už měl před únorem 2022.
26.05.2025, 10:31
To létalo na sociálních sítích před třema týdny, ne? Mezitím to popřeli Červenka, Sedlák, jejich agent, i jejich zaměstnavatel . Situace na bojišti se může měnit z hodiny na hodinu, avšak toto zní značně nepravděpodobně.
23.05.2025, 11:19
Mne tedy hospodaření sousedního klubu zajímá spíše okrajově. Daně tam neplatím. Avšak během posledních přibližně dvou týdnů se více a více šušká, že onu kumulovanou ztrátu ve výši necelých 100 milionů se jim podařilo vyřešit. Slova tamního velmi kritického náměstka nepřímo potvrzují spekulaci, že do peněženky dost hluboko sáhne pan DDReal, který sleduje jiné své cíle spojené s jeho vysněným životním pomníkem. Však se brzy uvidí, co tam upekli.
Ale řekněme, že více mne zajímá ekonomická stabilita Stadionu. Všiml jsem si jako občan města, že klub za tři roky vykazuje kumulovanou ztrátu cca 35 milionů, letos bude sezóna také v minusu a kvůli účasti v CHL bude ekonomicky ztrátová i sezóna příští. Vycházím z oficiálních výtoků paní primátorky. Všiml jsem si, že městu jako polovičnímu akcionáři nezbývá, než do klubu posílat peníze nad rámec. Nyní to byla injekce ve výši 8 milionů. Já s tím problém prozatím nemám, i když bych byl nerad, kdyby se to stalo pravidlem. Ale také znám Hradečáky, kteří moc nadšení nejsou a už kvůli tomu doufám, že současní akcionáři najdou řešení, aby sezóny nekončily pravidelnými ztrátami
Ale řekněme, že více mne zajímá ekonomická stabilita Stadionu. Všiml jsem si jako občan města, že klub za tři roky vykazuje kumulovanou ztrátu cca 35 milionů, letos bude sezóna také v minusu a kvůli účasti v CHL bude ekonomicky ztrátová i sezóna příští. Vycházím z oficiálních výtoků paní primátorky. Všiml jsem si, že městu jako polovičnímu akcionáři nezbývá, než do klubu posílat peníze nad rámec. Nyní to byla injekce ve výši 8 milionů. Já s tím problém prozatím nemám, i když bych byl nerad, kdyby se to stalo pravidlem. Ale také znám Hradečáky, kteří moc nadšení nejsou a už kvůli tomu doufám, že současní akcionáři najdou řešení, aby sezóny nekončily pravidelnými ztrátami
21.05.2025, 13:51
Šlapou do toho perfektně a rozvíjí to, co už předloni rozjeli.Toto mne mrzí u hokeje mnohem více než absence bájného rozdílového hráče. Bez něj si trenér Martinec dokáže poradit ve smyslu, že je v poměru k ekonomické síle klubu sportovně nadstandardně úspěšný. Ale absence rebrandingu je vzhledem k fotbalu čím dál palčivější.
18.05.2025, 15:57
Zatímco Sobotku bych přes jeho věk na sezónu uvítal milerád, protože by mohl mužstvu nakonec něco chybějícího přinést. Bojovníků a jezdců je zde dost a Forman v 35 letech mi už dává menší smysl. Ale možná to bude trenér vidět úplně jinak.
16.05.2025, 10:51
O tuto cenu velmi soutěží i Sparta. Pražák v tom také topí vyšší desítky milionů.
14.05.2025, 17:37
Ona to však není úplně pravda, že nikdo nepřišel. Jednou se rezerva či její část v rozpočtu použila na Estephana, loni na podzim dorazil Bunnaman. Asi to nejsou ti bájní top hráči, ale to už je věc jiná.
Nedávno o ekonomickém rozložení a stavu trhu s hráči mluvil Bednařík z Budějovic. Pce, Sparta, Třinec, Brno, Liberec a Vítkovice jsou dle měj horní šestka. Poté je balík dalších pěti šesti klubů, kam s novým majitelem poskočilo nově Kladno a na chvostu má být Olomouc. Dále tam řekl, nepletu-li se, že za peníze, jež stačily před 4 roky na 3 dobré hráče, jsou dnes 2. A za mě mají oni zrovna z ekonomického pohledu štěstí, že jsou v regionu sami. Zde je konkurence 20km a do Prahy či Liberce to taky není zase tak daleko.
Nedávno o ekonomickém rozložení a stavu trhu s hráči mluvil Bednařík z Budějovic. Pce, Sparta, Třinec, Brno, Liberec a Vítkovice jsou dle měj horní šestka. Poté je balík dalších pěti šesti klubů, kam s novým majitelem poskočilo nově Kladno a na chvostu má být Olomouc. Dále tam řekl, nepletu-li se, že za peníze, jež stačily před 4 roky na 3 dobré hráče, jsou dnes 2. A za mě mají oni zrovna z ekonomického pohledu štěstí, že jsou v regionu sami. Zde je konkurence 20km a do Prahy či Liberce to taky není zase tak daleko.
12.05.2025, 11:17
Však už s ním oficiálně Energie rozvázala smlouvu. Už asi chybí jen potvrzení ze strany Stadionu.
Zaregistrujte si své uživatelské jméno a nikdo se za vás již na fóru nebude vydávat! Základní registrace je zdarma.
Jsou diskuse vaším denním chlebem? Pořiďte si profi-registraci s vlastní ikonkou, prohledáváním dalšími službami. To vše jen za jednu SMS! více o profi registraci.
- Pro přispívání do diskuzního fóra je kromě základní registrace nutné zažádat o povolení Vaší přezdívky. Jste-li již registrovaní, autorizační e-mail s přezdívkou, kterou jste zvolili při registraci, odešlete na e-mailovou adresu redakce@mountfieldhk.cz. Heslo pro přihlášení na diskuzní fórum v e-mailu neuvádějte.
- Chcete-li udělat nový řádek, stačí zařádkovat enterem, netřeba používat html tagy.
- Děkujeme, že se zde na fóru budete chovat jako slušní lidé.
Redakce si vyhrazuje právo mazat vulgární, urážlivé nebo nesmyslné příspěvky, stejně tak příspěvky obsahující osobní útoky. V krajním případě pak odepřít přístup uživateli.
Jinak si vypůjčím twitterové výroky marketingového ředitele hokejové Sparty na toto téma. Klíčové jsou tzv. distinktivní prvky, tedy rychlé mentální zkratky, které umožní rychlou rozpoznatelnost. Brand by tedy měl být rozpoznatelný, konzistentní, jednoduchý a jedinečný ve smyslu, že si ho nikdo nesplete s konkurencí. Což nakonec spolehlivě plní i ono ozubené dé. Pokud se podíváme na zásadní rebranding v posledních letech, řídí se tím přiměřeně svému budgetu v podstatě všichni.